Zuid Afrika dag 6

14 maart 2026 - Durbanville, Zuid-Afrika

Het is bijna zover de start van de Cape Epic 2026 komt steeds dichterbij. Vandaag stond in het teken van de laatste voorbereidingen. Vanmorgen om 10 uur konden we onze startnummers ophalen. We zijn op tijd opgestaan vanmorgen zodat we ruim voor 10 uur op Meerendal Wine Estate zouden zijn. Dit is de plaats waar we onze nummers konden ophalen.

IMG_4039

Jeremy en Mark zijn hier op de fiets naartoe gegaan wat ongeveer een kwartiertje fietsen is. Dit omdat na het ophalen van de nummers het mogelijk was om de proloog van morgen te verkennen. Omdat we al vroeg op Meerendal Wine Estate waren moesten we nog even wachten dus hebben we de schaduw opgezocht. Daarna aangesloten in de rij en vrij snel en soepel ons startnummer kunnen ophalen. We starten morgen de Cape Epic met startnummer 674.  Na het ophalen van de envelop met stuurbordje, rugnummers, stickers voor fiets en koffer hebben we ook de tas die we van de organisatie krijgen opgehaald. Dit is voor de rijders die in tenten slapen de enige tas die de organisatie van start naar finish vervoert. Wij hebben deze niet perse nodig aangezien Stijn ons volgt met de auto.

IMG_4033IMG_4034

IMG_2211 IMG_2217 

Stijn is met de auto ook naar Meerendal Wine Estate gekomen met achter in de auto de tassen waar onze fietsen in hebben gezeten. Deze hebben we tot de finish in Stellenbosch volgende week zondag niet nodig. Dus kunnen we die bij de Organisatie afgeven en die bewaren deze tot volgende week. Zorgt ervoor dat we wat minder in de auto mee hoeven te nemen.

Bij het ophalen van de nummer kwamen we Maarten en Billy nog tegen uit Middelbeers en Oirschot die ook meedoen aan de Cape Epic. Daarna zijn Jeremy en Mark de proloog gaan verkennen. Een deel van de route hadden we een paar dagen geleden ook al eens gereden. Maar nu hebben we op een rustig tempo even de route gereden zodat we ook een race plan kunnen maken. Het is een leuke ronden van 20 km met 650 hm. Na afloop hebben we daar nog wat gedronken en zijn we terug gegaan richting Durbanville. Stijn met de auto en Jeremy en Mark op de fiets.  

De organisatie heeft ook een video van de proloog gemaakt die kun je hieronder zien.

Beelden Proloog

Inmiddels was het al ruim voorbij lunchtijd dus heeft Jeremy snel een maar omeletten gebakken en hebben we lekker gegeten. Toen was het tijd om nog even te rusten voordat we in het dorp nog even iets zijn gaan drinken. De avond hebben we zoals iedere dag afgesloten met een lekkere maaltijd en een potje kaarten. Weer veel gelachen vandaag maar morgen wordt het echt serieus aan de bak. Om 11.06 locale tijd (10:06 in Nederland) gaat onze Cape Epic van start. Wij hebben er heel veel zin in.

IMG_4046IMG_4047

Voor de liefhebbers wordt de proloog live uitgezonden op Youtube via onderstaande link. Kijk goed misschien zie je ons wel voorbij komen.

Live Proloog

4 Reacties

  1. Annie:
    14 maart 2026
    Leuke verhalen en foto’s weer!
    Heel veel succes morgen!! 👍
  2. Ria:
    15 maart 2026
    Heel leuke foto's en verhalen leuk om ze te lezen. Voor morgen en de anderen dagen succes.
  3. Sjak:
    15 maart 2026
    Leuk om te lezen heren, zet hem op! Veel succes toegewenst!
  4. Els:
    16 maart 2026
    Knap werk wat jullie doen succes jongens