Zuid Afrika dag 3
12 maart 2026 - Durbanville, Zuid-Afrika
Vandaag konden we uitslapen want we hoefde het appartement pas om 10 uur te verlaten. Het plan was de Stijn nog even naar Kasteel de Goede Hoop zou gaan voor het kanonschot om 10 uur. Jeremy en Mark zijn op de fiets van Kaapstad naar Durbanville gefietst.
Stijn heeft het kanonschot wat zou worden afgevuurd bij de wisseling van de wacht helaas gemist omdat dit sinds Corona niet meer wordt gedaan. Dat was wel heel erg jammer, maar niks aan te doen. De fietstocht van Jeremy en Mark was ook wel een avontuur. De weg was prima om te fietsen maar de automobilisten hier hebben allemaal hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen. Ze slaan af op gekke plekken, parkeren overal en stappen zomaar uit. Ook van een apk hebben ze hier nog niet gehoord. Je ziet hier auto’s rijden waar de wielen schuin onder staan of met 2 lekken banden. We waren ook blij dat bijna alle stoplichten op groen stonden zodat we niet teveel stil hoefden te staan. Toen we eenmaal van deze weg afdraaiden richting Durbanville zag het er meteen al heel anders uit. Na 1,5 uur zijn we aangekomen bij ons appartement, maar waren we net iets te vroeg. Daarom zijn we tegenover het appartement nog even iets gaan drinken.
Om 12 uur konden we de sleutel ophalen van ons appartement, wat er erg mooi uitziet. We hebben 3 slaapkamers, 2 badkamers, keuken, woonkamer en balkon. Ruimte genoeg voor ons drieën en 2 fietsen. De middag hebben we lekker rustig aan gedaan en even boodschappen gedaan. Rond 16 uur zijn we vertrokken naar Stellenbosch waar voor het goede doel Songo.info een mountainbike wedstrijd was voor het goede doel. Hier stonden zowel bij de dames als heren een aantal profs aan de start. Was leuk om te zien. De plek was wel even spannend want de navigatie stuurde ons naar een krottenwijk. Maar toen we bijna daar waren stond ook de bewegwijzering die kant op. Het bleek ook daar te zijn, maar het was wel veilig en goed geregeld.
Na de wedstrijd zijn we terug naar ons appartement gereden en hebben we heerlijke pasta carbonara gegeten die Jeremy voor ons had klaargemaakt. En om de avond af te sluiten hebben we nog een aantal potjes Skyjo gespeeld en hebben we heel veel gelachen voor sommige tot buikpijn aan toe. Dit was het voor vandaag. Morgen gaan we weer nieuwe leuke dingen doen.


Veel plezier nog samen!