Op zoek naar de Big 5 dag 1

28 oktober 2017 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Vandaag een hele rustige start van de dag. We hadden namelijk helemaal geen haast. Daarom en omdat we beide een apparte kamer hadden besloten om iets langer te blijven liggen. Om 8 uur begonnen we de dag met een ontbijtje in de B&B in St Lucia. Hierna was het tijd om de tassen weer in te pakken en alles weer in onze auto te parkeren. Deze was trouwens aardig vies geworden van ons avontuur van gisteren.

AAC1C6EB-170F-40A0-8348-730F355B0AD1

We vertrekken vandaag naar onze eerste begeleide safari op een private game reserve. We slapen vannacht in de Rhino River Lodge. Vanuit St Lucia was dit maar 1,5 uur rijden. De bedoeling was hier ergens tussen 11 en 12 aan te komen. Het was alleen even zoeken naar het hek waar we het terrein op konden. Vanmorgen hadden we al gebeld om te vragen wat de toegangscode was voor het hek.

18DAD1BB-2A4C-477C-BD61-76132E6CDAE1

Nadat we de toegangscode hadden ingetypt konden we het terrein op. Hier loopt de volledige Big 5 rond dus het waren spannende momenten tijdens de rit van 5 km naar de lodge. Onderweg naar de lodge alleen een wild varken gezien. Helaas nog geen andere beesten. Eenmaal aangekomen bij de receptie werden we zeer vriendelijk ontvangen. We kregen hier de sleutel van onze kamer en werden begeleid naar de kamer door een van de rangers. Hier kregen we nog wat uitleg over de kamer en over de lodge. Zaken als vertrektijden van de safari en de tijden voor het eten. Ook werd hier verteld dat er op het terrein van de lodge ook gewoon dieren rond lopen.

FEECB0EB-99E4-41E1-8DD3-4F0BEB67A207

Na even rondgekeken te hebben en de eerste dieren te hebben gezien vanaf ons terras was het tijd voor de lunch. Na de lunch nog even relaxen en om 16 uur was het tijd voor de eerste safari. We vertrokken met een grote landcruiser samen met enkele andere gasten opzoek naar wilde dieren. Natuurlijk onder begeleiding van een van de rangers. Met z’n alle speuren we de omgeving van de auto af en telkens wanneer iemand iets ziet stoppen we. Onderweg hebben we heel wat dieren gezien zoals: impala, wild varken, apen, giraffe, struisvogel, hippo en nog een paar hert achtigen waar ik de naam niet meer van weet. Via de portofoon kregen we te horen dat er vlak bij de lodge 3 leeuwen gezien waren. Maar deze hebben we niet gezien.

188C303B-7AB3-47BA-8288-EDA6AA038C11 B9816CA3-F540-4288-B059-7841126DAEF6

7BDA96E4-D809-4D46-B49D-8F29DDF53ABA

Onderweg zijn we nog gestopt voor een drankje bij zonsondergang. Daarna nog een stuk gereden door het donker op zoek naar dieren. Maar hier alleen dieren gezien die we eerder ook al gezien hadden. Bij terugkomst was het tijd voor het avondeten. Dit smaakte prima na dik 3 uur zoeken naar wilde dieren. Na het eten maar snel richting kamer want morgen om 4.45 gaat de wekker voor de volgende safari. We moesten onder begeleiding van het eten naar de kamer gebracht worden ivm veiligheid. We slapen ten slotte op een park waar de Big 5 rond loopt. We zouden morgen dus wakker kunnen worden met een leeuw voor de deur. Zou wel gaaf zijn.

689E81D8-51E2-4259-84D2-67C45DAA1F9D

Dit was het voor vandaag.

Klik hier voor het filmpje.