Weer terug in Nederland

5 november 2017 - Schiphol, Nederland

We zijn weer terug in Nederland. Ons geweldige avontuur door Zuid-Afrika zit er na 3,5 week helaas al weer op. Wat gaat de tijd toch snel als je alleen maar leuke dingen aan het doen bent.

Op 11 oktober vertrokken we van Amsterdam via Doha naar Kaapstad. Daarna een bezoek gebracht aan een oud collega van de broer van Stijn voordat we zijn afgereisd naar Mosselbaai. Hier begon het sportieve gedeelte van onze reis. Wat ik alleen door de hulp van Stijn met z’n mooie 3de plek heb kunnen afsluiten.

Na de finish in Oudtshoorn, de struisvogel hoofdstad van Zuid -Afrika, ging de reis verder naar de walvissen in Hermanus. Van de walvissen ging het door naar de wijnen van Stellenbosch. Na een nachtje slapen konden weer verder naar Kaapstad voor een bezoek aan Robbeneiland, Kasteel De Goede Hoop, Cape Point en Kaap de Goede Hoop. Helaas geen bezoek aan de Tafelberg kunnen brengen ivm het slechte weer. Maar nu hebben we nog iets waar we voor terug moeten.

Een binnenlandse vlucht bracht ons naar Durban waar onze volgende huurauto ons naar de nijlpaarden in St Lucia heeft gebracht. Hier begon het safari gedeelte van de vakantie. Na St Lucia zijn we naar de Rhino River Lodge gegaan in Hluhluwe National Park waar we de eerst 4 van de Big 5 hebben gezien.

De halte hierna was Swaziland. Dus even weg uit Zuid-Afrika en een dag heel veel indrukken opgedaan van het toch wel armere Swaziland. Na een nachtje slapen via het Kruger National Park naar de Panorama route in Hazyview. Een hele mooie afwisseling op het bekijken van de wilde dieren.

Maar na een dag wil je toch weer de dieren zien dus op naar de laatste lodge van deze vakantie. Na een hele lange offroad rit waar we af en toe van dachten, komt dit goed zijn we bij de Elephants Plain Game Lodge aangekomen. Hier hebben we hele mooie dingen gezien waaronder de volledige Big 5 en leeuwen die bezig waren met het avondeten. Allemaal heel erg bijzonder.

Maar na de laatste Game Drive moesten we toch echt naar huis. Na een lange rit met 50 km gravel veilig aangekomen op het vliegveld van Johannesburg. De auto en koffers ingeleverd. Daarna op het vliegtuig via Doha naar Amsterdam.

De vluchten zijn allemaal prima verlopen en we zijn weer veilig in Nederland.

Het was voor herhaling vatbaar dus we zullen eens gaan nadenken over nieuwe plannen.

Iedereen enorm bedankt voor het volgen van onze blog en filmpjes. Ook heel erg bedankt voor de leuke reacties hierop via de blog en whatsapp wij vonden dit heel erg leuk.

Klik hier voor een hele korte samenvatting van de afgelopen weken.

Groeten Stijn en Mark