Van Swaziland naar Hazyview

31 oktober 2017 - Hazyview, Zuid-Afrika

De dag begon vandaag in Swaziland met een lekker ontbijtje op het terras aan het water. Er zaten nog meer Nederlanders in het hotel en tijdens het ontbijt nog even gesproken met een stelletje over de vakanties. Daarna was het tijd om verder te gaan. De reis ging vandaag richting Hazyview. Als we hier direct heen zouden rijden was het dik 3 uur rijden. Maar dat was niet ons plan.

D3147D42-C9FD-4B9A-B2C6-0F1506747CCB

Gisteren hadden we bedacht dat we vroeg zouden vertrekken en dan naar de Malelane Gate van Kruger Park zouden rijden en dan dwars door het Kruger Park richting Hazyview. Zo gezegd zo gedaan.

De rit door Swaziland was heel mooi maar ze hebben daar geen snelwegen dus het duurt allemaal wat langer. Onderweg nog wel even gestopt om onze watervoorraad aan te vullen voor de rit die nog komen ging.

Bij de grens aangekomen mochten we weer stempels gaan verzamelen. Dit keer ging dit weer vrij vlot. Alleen staat nergens aangegeven waar je precies moest zijn maar dit hadden we vrij snel gevonden. Nadat we de stempels hadden konden we door richting Kruger Park.

D385E41A-F897-43A5-8504-09D8713E7C1C 84273D3F-2CD7-46D9-9048-8A4A22F21E72

We waren netjes op tijd bij de Malelane Gate volgens onze planning. Na de toegangskaartjes te hebben gekocht en een plattegrond te hebben gehaald konden we het park in. Maar voor de deur van het park hadden we in de rivier al 2 hippo’s gezien en 5 krokodillen.

CAA99554-1224-4171-B959-FAED4EEF9582

Eenmaal in het Kruger zijn we eerst naar rustplaats Berg en Dal gereden om nog even wat te eten voordat we aan onze 74 km lange safari gingen beginnen. Onderweg naar de rustplaats hebben we al een paar wilde honden gezien langs de kant van de weg. Kort daarna ook 3 neushoorns en een olifant. Natuurlijk ook veel impala’s, die zitten hier net zo veel als bij ons konijnen. Ook nog wat apen gezien. Dit allemaal in de eerste 12 km onderweg naar de rustplaats.

1FEA2F69-EC8E-41DE-ABB9-9B774C4FB6FB 30F79C68-374B-40CF-AAF0-558ADD5850FC

Op de rustplaats hebben we een hapje gegeten en zijn toen snel vertrokken voor de lange rit bijna helemaal over gravel. Dit was echt super leuk om te doen. Heel weinig verkeer en samen speuren naar dieren. Ook hier weer de nodige dieren gezien zoals: 4 neushoorns, ijsvogel, 2 mannetjes leeuwen en 1 vrouwtje, visarend, zebra’s en wilde varkens.

13312E86-D271-470C-B53A-D760B4D5D4E2 655C885F-C1C2-4979-BF61-E3E292B50299

Al met al een zeer vruchtbaar dagje dieren spotten. We waren mooi om 17 uur bij rustplaats Skukuza om een ijsje te halen (Safari met ijs...). Daarna was het nog 12 km naar de poort Paul Kruger welke om 6 uur dicht ging. We waren hier rond half 6 dus netjes op tijd. Hierna was het nog een uurtje naar het hotel.

Bij het hotel aangekomen snel ingecheckt en door naar het eten. We hadden allebei flink honger. Na het eten nog een pilsje gedronken en nog even gebeld met het thuisfront. Daarna was het de hoogste tijd om aan de video en de blog te beginnen.

790448B0-68CD-4DE0-8D53-4B69248E632D

De dag zit erop. Wij zijn moe en gaan slapen. Tot morgen.

De foto’s en video zijn niet altijd heel duidelijk omdat de dieren niet altijd heel dichtbij zitten.

Klik hier voor de video.