Van Kaapstad naar St Lucia

26 oktober 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag hadden we een reisdag voor de boeg. Om 6.30 ging de wekker zodat we om 7 uur nog even snel konden ontbijten. Het doel was dat we om half 8 in de auto zouden zitten onderweg naar het vliegveld. En dat is gelukt. Na een ritje van een half uur door het drukke Kaapstad zijn we aangekomen bij de autoverhuur om onze auto in te leveren. Dit ging allemaal vrij vlot dus waren we ook optijd om in te checken voor onze vlucht naar Durban.

809F49DE-E223-466A-B677-752311F7F9ED

Nadat we hadden ingecheckt moesten we beneden mijn fietskoffer gaan inleveren. Daarna door de securitycheck en op naar een bakje koffie. Na even relaxen was het al tijd om in te stappen. Keurig optijd vertrok de vlucht. Uiteindelijk waren we 20 min eerder dan verwacht in Durban waar we ook super snel onze bagage hadden.

A3298367-A1C5-430F-A6E1-CBC7325C6238

Dus dan weer onderweg naar de autoverhuur om onze volgende auto op te halen. Hier eerst weer de hele papierwinkel ingevuld. Echt heel efficient werken ze hier niet maar na 20 min was het dan allemaal geregeld. De auto die we voor het vervolg van de reis hebben is een Renault Duster. We konden onderweg naar St Lucia waar onze volgende overnachtingsplaats is.

Onderweg hier naartoe ziet Zuid-Afrika er toch wel heel anders uit dan in de West-Kaap waar we hiervoor gezeten hebben. Hier is veel meer armoede. Na goed en wel vertrokken te zijn op het vliegveld zegt Stijn dat hij honger heeft. Dit is de eerste keer in 2 dagen dat ik hem dit hoor zeggen. Hij is dus alweer een heel stuk opgeknapt. Gelukkig maar. Na een korte stop zijn we van chauffeur gewisselt en heb ik de rest van de rit gereden. Toch wel even wennen dat links rijden. Maar gelukkig zijn we heelhuids aangekomen in St Lucia.

Hier zijn we eerst nog even doorgereden naar het strand om even rond te kijken. Daarna vertrokken richting het adres van onze Bed & Breakfast. Hier aangekomen werden we zeer vriendelijk ontvangen en kregen we omdat er bij de boeking van de bedden iets was misgegaan ieder een eigen kamer. Wat een luxe. Ook had de eigenaresse nog enkele goede tips voor het avondeten en de activiteiten van morgen.

F76C2A74-2717-477F-9598-7A14A8F35871 AE855B46-05D1-4974-A1B9-765F367DB0FB

We hebben onze spullen weer uit de auto gehaald en op onze kamers gezet om daarna een hapje te gaan eten in het dorp. Op advies van de eigenaresse hebben we dit met de auto gedaan omdat hier ‘s avonds Hippo’s over straat kunnen lopen. Die wil je tevoet niet toevallig tegen komen in het donker. Omdat we optijd terug waren was er deze avond voor het eerst tijd om eens een potje te kaarten.

92556010-5499-45A6-BACA-D3D97B750660

Nu is het tijd om te gaan slapen want morgen hebben we om 8 uur alweer onze volgende excursie.

Klik hier voor het filmpje.