Van Hazyview naar Elephants Plain Game Lodge

2 november 2017 - Sabie Park, Zuid-Afrika

Wat een gave dag hebben we vandaag gehad. Niet normaal wat we vandaag allemaal gezien hebben. Ik ga proberen het in deze blog aan jullie te vertellen maar weet niet of het gaat lukken. Zo indrukwekkend.

Het begon vanmorgen heel rustig met uitslapen en daarna een ontbijt bij ons verblijf in Hazyview. Na het ontbijt vertrokken we richting Elephants Plain Game Lodge. Volgens de website alleen te bereiken via de Gowrie Gate van  Kruger National Park.

De weg die google voor ons heeft bedacht was al een avontuur op zich. Het was een rit van ongeveer 80 km waarvan denk ik 50 km onverhard door kleine dorpjes. Heel mooi om te zien maar toch hebben we wel een paar keer gedacht zitten we hier wel goed. Zeker op het einde toen de navigatie zij 16 km rechtdoor en wij alleen maar verder van de bewoonde wereld vandaan gingen zonder ook maar een bord te zien. Maar we zaten goed want na de 16 km waren we aan de gate.

145F9CCA-829A-4D63-BFFA-9168BF2F00BB E149DCDA-0854-42C5-9E11-0CB803B93C83

Hier entree betalen en ook hier kregen we de vraag wat er allemaal in die grote tas zat die in de auto lag. Toen we vertelde dat er een fiets in zat dachten ze eerst een vouwfiets. Dus tas uit de auto en maar even laten zien wat het was. Dit hadden ze nog nooit gezien volgens mij.

Daarna nog 10 km door het park over een karrenspoor naar de lodge. Hier aangekomen hebben we een korte uitleg gehad over wat er allemaal was en hoelaat alles te doen is. Daarna even wat gedronken want de kamer was nog niet helemaal klaar. Toen deze gereed was alles naar de kamer gebracht en gaan lunchen. Deze was zeer goed verzorgt en ook erg lekker. We gaan hier niet verhongeren. Ook even kennis gemaakt met Gerrit onze Ranger voor de komende dagen.

862502C5-F862-4523-B2EF-1D2BF8C25B23 B75E2327-FF76-4BBA-AE5A-B08368958505

Hierna nog even gezwommen in het zwembad voordat we aan de Game Drive begonnen zijn. Deze vertrok om 16 uur. Wat was deze indrukwekkend. Kort na vertrek zagen we al de eerste dieren het begon met een paar steenbokken. Maar daarna zagen we een hele kudde olifanten. Hier zijn we heen gereden en we stonden er midden in. Niet met woorden te beschrijven hoe mooi.

C6D63A36-6C14-4AAF-8B58-E00DDABD84AB D24D2AC9-DFD2-443F-AB37-153A79D04298

Na hier rustig foto’s te hebben gemaakt doorgereden en nog enkele Koedoes, Zebra’s, Buffels, gieren en een leeuw gezien. Daarna misschien nog wel het mooiste van vandaag, een groep leeuwen die rustig een buffel aan het opeten zijn. Dit zo indrukwekkend om dit van 3 meter afstand te zien. Niet normaal. Hier ook veel foto’s en filmpjes van gemaakt.

54F83D5C-F026-4770-894D-694DCB2CBE05 4D80E47B-BC50-4DE6-8D7C-2A736DC75CFE

Na hier vertrokken te zijn moesten we een stukje rijden. Hier zagen we nog een leeuw in het gras liggen. Maar heel kort daarna zagen we een luipaard. De Big 5 was voor ons kompleet. En niet in de bosjes maar bovenop een termietenheuvel. Terwijl wij foto’s en filmpjes maakte is het luipaard verhuist naar een boom. Dus wij er achteraan. De foto’s zeggen meer dan honderd woorden.

16572CAA-E972-49F6-96A8-CEB5F108C723 596654E2-466E-4DD3-9DBE-8B1BA09864D6

Na het luipaard was het tijd voor een drankje. Op de bumper van de auto werdt een hapje en drankje geserveerd. Tijdens het drankje nog een jakhals en een kudde gnoes gezien.

1417DBB4-5C40-40DB-A846-71DFD16CA360

Ondertussen was het donker en deed de spotter de lamp aan. We hadden deze keer niet alleen een Ranger die de auto reed maar ook een spotter die voor op de motorkap zat om het wild te spotten en de weg te wijzen.

In het donker alleen nog maar wat impala’s gezien. Maar we hebben vandaag zoveel mooie dingen gezien niet normaal.

Om 19 uur waren we weer terug bij de lodge, hier hadden we nog even tijd om ons op te frissen voordat het avondeten werdt geserveerd. Dit was ook weer overheerlijk.

EBE38D50-3872-45E9-80AA-A73D69B3DA8F

Wat zullen wij vanavond lekker slapen met al deze indrukken van vandaag.

Klik hier voor het filmpje van vandaag.

1. Annie:
    2 november 2017
    Wat super gaaf!!! Wat hebben jullie veel gezien vandaag.
    Dat is echt heel bijzonder en genieten!! 👍😃
  2. Corrie Verhoeven:
    3 november 2017
    Wat hebben jullie veel gezien vandaag, SUPER. Lekker genieten nog.
  3. Riky:
    3 november 2017
    Een super belevenis! Mooie filmpjes en foto’s!!
  4. R vennix stads:
    3 november 2017
    Helemaal top👍 mooi verhaal en ook hele mooie foto.
    Geniet er van .........