Cape Pioneer Trek Dag 7

21 oktober 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Hij zit er op, de Cape Pioneer Trek 2017. Vanmorgen voor de laatste keer wakker geworden in een tentje om 5.30 uur voor deze vakantie. Vandaag was de dag om de 3de plek in het klassement te verdedigen. Dus nog maar eens een keer goed ontbijten en daarna de gebruikelijke voorbereidingen. Fiets ophalen en checken, bidons vullen, omkleden en klaar maken voor de start. Net als iedere dag mag ik starten vanuit startvak B direct achter de elite rijders.

B5DDF1A5-3D09-4271-986C-ABF8165A65DE

Net voor de start met Stijn nog een paar foto’s gemaakt en een stukje film. Daarna was het zover, om 7.30 uur vertrokken we voor de laatste etappe van 64 km. Direct na de start voelde de benen niet super maar daar hadden we vandaag geen boodschap aan. Zo lang mogelijk in de groep blijven rijden dan zou het goed moeten komen. Tot km 25 lukte dit nog. Daarna toch een klein gaatje  moeten laten vallen. Maar kon de groep toch nog wel in het zicht houden. Na 50 km moest ik toch echt even een sanitaire stop doen van 30 sec. Daarna kunnen aanhaken bij Ramses en Karin (KMC Fruit To Go) en met hun naar de finish gereden.

Bij het 2de waterpunt stond Stijn te wachten met mijn reserve wielen. Gisteren namelijk een keer moeten stoppen vanwege een lekke band. Maar dat kunnen oplossen met een keer schudden van de latex. Deze gisteravond ook nog maar even bijgevuld. Om vandaag zeker te zijn stond Stijn klaar met reserve wielen voor het geval dat. Alles om de 3de plaats te behouden.

Stijn had aan het waterpunt ook nog enkele hele spannende minuten. Er kwam namelijk een melding binnen dat er een nederlander gevallen was die in de top meereed. Stijn dacht dat ik dat was. Mede ook omdat ik wat verder naar achter reed dan de dagen ervoor. Had geen super benen vandaag. Maar toen hij mij in de verte zag aankomen was het opgelast. Het bleek helaas te gaan om een van onze belgische vrienden Jan Buelens. Hij was gevallen en door de medic naar de finish gebracht. Dus helaas geen officele finish voor hem. Heel erg zonde hij reed namelijk heel goed.

Na de finish stond Stijn op mij te wachten met een koud blikje Bavaria. Hou hij hier aan is gekomen is een heel leuk verhaal. Stijn had in nederland een mail gestuurd naar Bavaria met de vraag waar dat hij in Kaapstad ergen Bavaria kon kopen. Hij had ook uitgelegt waarom hij dit wilde weten. Hij had mij met Paaspop namelijk een koud nederlands pilsje belooft aan de finish. Bij Bavaria konden ze de vraag niet zo makkelijk beantwoorden maar ze hadden wel een andere oplossing. Ze zouden namelijk wel iets naar het hotel sturen. Toen we van de week in Kaapstad aan kwamen vroegen ze bij het inchecken wel of er voor ons bier bezorgd was. Ik zei natuurlijk Nee. Want ik wist niet wat Stijn geregeld had. Daarna met Stijn naar beneden gegaan en daar vertelde hij van het bier. Ik kwam niet meer bij van het lachen en ook het personeel vind het heel grappig.

45D7F3AE-4AF4-4C22-9ACA-1700F3092FF6 AD9FF6E3-A965-47E2-B66F-180F00FE796E

915D2E9D-ACF3-41D3-9D26-DF60F47B2A71

Dus koude Bavaria aan de finish. Heerlijk. Na de finish konden we nog douchen en de fiets wer ook nog even gewassen. Daarna zijn we naar ons hotel gegaan om in te checken. Om vervolgens om 1 uur weer bij de start te zijn voor de prijsuitreiking. Ik mocht tenslotte naar het podium met mijn 3de plaats algemeen bij de Solo deelnemders. Echt iets heel bijzonders waar het hele jaar hard voor is getraind. Daar ook met alle deelnemers nog iets gegeten.

74ED2935-2CAE-423D-95A4-83768D8A9BC4 01EF4776-1168-4554-B0FE-41B597F1DA61

A2C18A73-4182-4E4C-B564-69B5C00BBB20 30D4ECAE-968F-4AE6-95B5-B7DB1C63705A 3640BEAC-A06A-472C-954D-9CF5E31A2D40 89BFE371-4A7D-4FEE-BDCD-8930345B4019

We zijn daarna terug gewandeld naar ons hotel en hebben ondertussen nog even boodschappen gedaan voor morgen. Dan moeten we namelijk weer verder om te genieten van onze vakantie. Maar vanavond hebben we eerst nog even gezellig een hapje gegeten met onze Belgische vrienden waar we de hele week al mee opgetrokken hebben. Was een hele gezellige avond.

31E67FB3-DB64-482D-952B-34E2B9298987

Klik hier voor de film van vandaag.

1. Twan:
    21 oktober 2017
    Knap gedaan Mark !!! We zijn trots op jou!!!
    Nu genieten jullie 😉👊
    #Stijn.... ook trots op jou !!!
  2. Carmen:
    Gefeliciteerd!!!
    Hartstikke goed gedaan allebei 👍👍💪💪👏👏👌👌
    Heel gaaf, geniet ervan
  3. Nelly:
    22 oktober 2017
    Gefeliciteerd Mark, wat een prestatie!
    Moet voor jou ook heel leuk zijn Stijn.
    En nu genieten van jullie vakantie!!!
  4. Annie:
    22 oktober 2017
    Nogmaals super gefeliciteerd Mark met deze top prestatie!! 👍😃.
    Stijn zonder jou was het vast niet gelukt. Super verzorger en fotograaf! 😃👍. Nu genieten!! 😃☀️
  5. R vennix stads:
    22 oktober 2017
    Gefeliciteerd helemaal top ....... op het podium wat wil je nog meer.💪🚴 En nu nog een week vakantie geniet er van . Gr C en R
  6. Jos:
    Hallo Mark.
    Dat gaat naar Zuid- Afrika om een week georganiseerd te gaan fietsen.
    Dat je nu op het podium staat zei je er destijds niet bij.
    Wat een prestatie Mark!! GEFELICITEERD!!!
  7. Ria vennix:
    22 oktober 2017
    gefeliciteerd mark en nu samen genieten in afrika met stijn
    groetjes tante ria
  8. Sjak:
    22 oktober 2017
    WAUW wat een presetatie Mark, onwijs knap!!! Topper dat je bent!
    En Stijn, super dat jij Mark zo hebt geholpen!