Cape Pioneer Trek Dag 6

20 oktober 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag is de blog wat korter dan dat jullie gewent zijn van ons maar dat komt door de drukke dag van vandaag. Vandaag lag de finish namelijk boven op de Swartbergpas. Wat 40 km van onze slaapplek ligt. Hierdoor was het vanmiddag wat drukker dan normaal en hebben we nog geen begin kunnen maken met de blog.

602EE01C-4FF6-4FC0-9421-4D52D38C7C02

Om 5.30, zoals ondertussen voor ons normaal is de wekker. Daarna ontbijten en voorbereiden voor de start. Met Stijn nog even een paar foto’s gemaakt en toen was het tijd om te vertrekken. Het eerste deel was geneutraliseerd en eenmaal op een grind weg ging het los. Rijden in een grote stofwolk waar je helemaal niets kon zien. Maar na een tijdje viel de groep wat uit elkaar en nog lang kunnen aanklampen bij een groepje. Maar deze op een gegeven moment ook moeten laten lopen. Uiteindelijk samen met de nummers 2 bij de mixed teams doorgereden tot aan de finish.

Er was vandaag maar 1 tech zone waardoor ik Stijn maar een keer gezien heb. Hierdoor ook wat minder beeldmateriaal. Nadat ik boven gefinishd was als 4de ben ik naar beneden gereden heb heb daan samen met Stijn nog wat gegeten voordat we samen terug gereden zijn naar Oudtshoorn.

B51D746A-8EF2-4589-8285-594F2A6B44A3 9E478D62-7EB9-4E22-A261-6D989E80B2BA

Daarna douchen, mijn band vullen met extra vloeistof en naar de massage. Mijn band had extra vloeistof nodig ivm een lekke band. De vloeistof heeft dit wel gedicht maar toch sprong deze nog 2 keer open. Dus maar even bijgevuld.

EF499B3E-6319-4E1F-9086-480EC2E05B75

Vanavond weer heerlijk gegeten en ook nu weer naar het podium voor de 3de plaats algemeen. Morgen nog een dagje. Hopelijk kan ik deze plek vasthouden.

Klik hier voor het filmpje van vandaag.

1. Twan:
    20 oktober 2017
    Nog Ff volhouden samen. Jullie zijn goed!!!
  2. Sjak:
    21 oktober 2017
    Echt knappe prestaties Mark! Als dat podium maar niet teveel gaat wennen :-)
    Natuurlijk wil ik Stijn ook niet vergeten, eigenlijk moeten jullie een keer samen op het podium ;-)

Geniet ervan!