Van Stellenbosch naar Kaapstad

24 oktober 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De dag begon vanmorgen al weer vroeg in Stellenbosch. We moesten optijd ontbijten want om 9 uur begon onze sagwaytour bij het wijnhuis Spier. Helaas voelde Stijn zich vanmorgen niet zo lekker. Dit was erg jammer maar hij heeft de hele dag gewoon volgehouden. Bikkel!

38D1491B-7EAF-40B2-A881-A99E4FC92013

Om half 9 waren we bij Spier en hebben we hier even rondgekeken voordat de sagwaytour begon. Het is een heel groot terrein wat er echt heel mooi uitziet. Om iets voor 9 hebben we ons gemeld. De groep bestond in totaal uit 5 personen, de gids, een stel uit ierland en wij. Was heel leuk onder elkaar. Na een korte introductie zijn we 1,5 uur lang het bedrijf rondgereden met op verschillende plaatsen uitleg iverde druiven en de beesten die er gehouden werden. Een hele leuke manier om dit te doen zo. Daarna hadden we nog een kleine wijnproeverij om half 12. Deze heeft Stijn overgeslagen  maar de wijnen waren erg lekker kan ik jullie vertellen.

C8F47012-3283-434B-8C45-568696DAFB8E CA1A9B59-8FC6-49CD-9537-2449567689E1

Hierna was het al weer tijd om door te rijden naar Kaapstad. Hier zijn we eerst naar Kasteel de Goede Hoop geweest waar vroeger de Nederlanders een kasteel hadden gebouwd om de VOC schepen te bevoorraden. Leuk om een keer rond te lopen maar er is niet super veel te zien. Nog snel even langs de fietsenzaak om ee doos op te halen om mijn wielen terug naar huis te kunnen sturen.

2556B0D1-41ED-42D9-907F-C13CCA32CACA 6F725FA2-A8C7-4127-8B45-2B5DC3252881

Om 15 uur vertrok onze boot naar Robbeneiland. Stijn voelde zich al wel iets beter maar zeker nog niet top. Wel is hij meegegaan naar Robbeneiland. De boottrip duurde ongeveer 45 min. Daarna kregen we een rondleiding iver het eiland met een bus incl gids. Het laatste was een beziek aan het cellenblok waar Nelson Mandelaheeft vastgezeten. Hier werden we ontvangen door een ex gevangene die ons een heel aangrijpend verhaal vertelde over hoe het daar allemaal was. Heel indrukwekkend. Op de boot kwamen we op de heenweg ook nog een bekende tegen, Kristof onze buurman tijdens de Cape Pioneer Trek samen met zijn vrouw.

58C397F8-4FF2-4AC4-80A2-BA7717ADEBAB C4039812-D4F2-495B-AE67-EAFABB3946D6 16C0D0DF-D9F5-4E4E-B12D-8E7024660D15

De boot was pas om 19.15 terug in Kaapstad omdat Stijn nog steeds niet helemaal fit was samen besloten dat hij alvast naar het hotel ging. Hij had totaal geen honger. Wel nog iets voor hem gehaald mocht hij straks nog wel honger krijgen. Ik ben dan in mijn eentje een hapje gaan eten en met Uber weer terug gegaan naar het Hotel.

Hopelijk voelt Stijn zich morgen weer beter en kunnen we gaan dien wat we gepland hebben.

Klik hier voor het filmpje.

1. Annie:
    24 oktober 2017
    Mooi verhaal en foto’s weer!
    Heel veel beterschap Stijn!! 👍
  2. Ria vennix:
    25 oktober 2017
    wat een mooi verhaal en fotos mark en nog veel plezier
  3. Sjak:
    25 oktober 2017
    Beterschap Stijn! Leuk verhaal en mooie foto’s weer! 👍🏻
  4. Maikel:
    26 oktober 2017
    Komt zeer bekend voor dit dagje! 😉
  5. Annelieke:
    27 oktober 2017
    Ja idd, dit ziet er heel bekend uit! Vooral de winkel van Oom Samie en Spier! Leuk en mooi hè daar!?