St Lucia Op zoek naar de Hippo

27 oktober 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Deze morgen stond om 7.45 de eerste excursie op het programma. We zouden opgehaald worden om Hippo’s te gaan bekijken in de rivier. Echter werdt er iets voor 7 uur door de eigenaresse al op onze deuren geklopt. Er liep een Hippo door de straat. Wij snel kleren en schoenen aan en mee naar buiten.

Wat is dat gaaf om z’n groot beest gewoon door de straat te zien lopen. We zijn wel een beetje op afstand gebleven wat ze kunnen wel gevaarlijk zijn. Er zijn mooie foto’s en filmpjes van gemaakt. Nadat alles was vastgelegd vroeg Stijn wanneer wordt het gevaarlijk en moeten we gaan rennen. Waarop de eigenaresse als antwoord gaf: NU! De Hippo vond dat we iets te dicht bij kwamen denken we. Maar dit is allemaal goed afgelopen.

DAA33266-8D47-4633-8EDE-4350064DC510

Het was inmiddels tijd voor het ontbijt. Snel even wat eten want om 7.45 werden we opgehaald. We werden opgehaald met een oude landrover waar achterop allemaal bankjes zaten zodat er veel mensen tegelijk mee konden. Deze heeft ons naar de boot gebracht waar we met een kleine groep zijn uitgevaren.

We waren nog maar net weg of we zagen de eerste krokodil al zwemmen. Niet heel lang daarna kwam er een visarend voorbij gevlogen. Super gaaf om dit allemaal te zien. Met het weer viel wel heel erg tegen want het heeft de hele boottrip geregend. Maar daar laten wij ons niet door tegenhouden. Nadat we weer een stukje waren doorgevaren kwamen we bij de eerste groep Hippo’s. Als ze zo in het water liggen zie je maar een heel klein stukje van de beesten. Maar wel heel mooi om te zien. Na nog een paar groepen te hebben gezien, ook een aantal jongen, was het alweer tijd om terug te gaan. Hier zijn we weer netjes met de jeep teruggebracht.

C7B003D7-78B0-4ED6-85AD-6CD3C4E09477

Inmiddels was het half 11 en zijn we even wat boodschappen gaan doen voordat we met de auto naar iSimangaliso Wetland Park zijn gegaan. Hier kun je met de auto op safari dwars door de natuur en zelf opzoek naar de dieren. Eerst zijn we over de asfaltweg naar Cape Vidal gereden een rit van ruim 35 km. Op ons dooie gemaak en onderweg al een soort hert en zebra’s gezien. Bij Cape Vital nog even een frisse neus gehaald op het strand voordat we aan de terugweg begonnen.

E25C1A59-2531-45E0-9B0F-88D2FEA37110 5BEDFE80-F884-46D6-ADB7-CB67D9C54A6E

Op de terugweg hebben we alle zandpaden genomen om zo mogelijk nog meer dieren te kunnen zien. De Big 5 komt hier voor op de leeuw na. Tijdens de terugrit hebben we nog een ander soort hert gezien en de nodige buffels ook deze met een aantal jongen. Helaas geen olifant of neushoorn gezien. Maar wel hele mooie natuur en super vette uitzichten.

EE607474-E642-4474-863B-24BDFC15C534 21CFB3A5-F566-41E4-9018-5D90CCA1D946

9AF889E9-8D2C-41C1-A45A-3D5222ED6224

De avond afgesloten met een lekker hapje eten en een paar potjes kaarten. Morgen na het ontbijt vertrekken we naar Hluhluwe voor de eerst echte begeleide safari.

Klik hier voor het filmpje.

1. Vanroyke:
    27 oktober 2017
    Vet is weer eens wat anders dan koeien in de wei
  2. Annie:
    Super verhaal weer hoor!
    Veel plezier morgen! 👍😃
  3. Twan:
    27 oktober 2017
    Wederom enorm mooie tekst en beelden jongens💪🏼💪🏼💪🏼
  4. Hefziba:
    28 oktober 2017
    Ontzettend leuk om jullie avonturen te volgen. Ik geniet met jullie mee!
  5. Maikel:
    30 oktober 2017