Cape Pioneer Trek Dag 5

19 oktober 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Alweer de 5de etappe vandaag. We vertrokken vanmorgen om 8.00 in George richting Oudtshoorn. Na een stevig ontbijt moet ook de tent weer leeg gemaakt worden we gaan vandaag tenslotte weer verhuizen.

Om 8 uur klonk het startschot, het eerste deel was weer geneutraliseerd tot we aan de voet van de klim waren. Daar ging het meteen los, alles op een lint en zo snel mogelijk ergens een groepje vinden. Want na de klim was het open en veel wind dus een groepje is zeker nodig. Net voor de top moest ik een het groepje net laten lopen maar kon in de afdaling weer aansluiten.

D9737E2B-FD7D-4FB2-B72D-FD36C7D29318

Uiteindelijk hadden we een goeie groep met de eerste 2 dames teams en een aantal mixed teams die voor het podium reden. Deze groep bleef mooi bij elkaar tot net voor waterpunt 3 daar viel het uit elkaar.

BAA7FCC0-90CE-4BC9-AF30-79D652E8EA98 16CBD15A-3F1C-4984-82DC-16CEA7474A11

Ben daarna nog kunnen blijven rijden met het Mixed Fruit To Go team. Uiteindelijk ook samen met hun gefinisht.

30FD7496-2F97-4CEB-9596-FDCB0B27AA9C

Vandaag binnen na 3 uur en 53 min op een 4de plek bij de solo rijders. Maar sta nu wel 3de overall bij de solo’s. Echt super Vet. Is al dat trainen toch niet voor niks.

Morgen de koninginnenrit van 95 km en 2700 hm. Nu al zin in. Zorgen dat ik die 3de plek kan vasthouden.

Stijn heeft het vandaag ook weer super gedaan op de juiste plek met een bidon en zelfs nog tijd gehad om onderweg nog wat extra beeldmateriaal te schieten.

Klik hier voor het filmpje van vandaag.

1. Twan:
    19 oktober 2017
    Heel veel succes morgen, jullie kunnen het !!!!
  2. Hefziba:
    20 oktober 2017
    Wat een topteam zijn jullie. Veel succes Mark!
    Het is ontzettend leuk om jullie verslagen, foto's en filmpjes te zien! Ik geniet op afstand van jullie geweldig avontuur!