Cape Pioneer Trek Dag 3

17 oktober 2017 - George, Zuid-Afrika

Vanacht heeft het enorm hard gewaaid. Er zijn zelfs tentjes weggewaaid of kapot gewaaid. Hier hadden wij met onze luxe tent gelukkig geen last van. Wel van de wind helaas. We hebben allebei minder goed geslapen vannacht door de storm. Maar daar heeft iedereen last van.

C00FB661-39D3-4481-BCD1-FBD069394E8C

Na het gebruikelijke ritueel van opstaan, tandenpoetsen, ontbijten, wc bezoek en omkleden was het weer tijd de fiets te gaan halen. Deze stond weer netjes in de bewaakte fietsenstalling.

Om 7.30 was de start en ook hier hadden we nog veel wind en zelfs regen. Het leek wel een wedstrijd in Nederland 12 graden wind en regen. De eerste 10 km waren geneutraliseerd dat ging niet zo snel dus behoorlijk koud gehad. Daarna mochten we los en was het sprinten naar de eerste versmalling na ongeveer 1 km. Hier vrij vooraan bij de eerste 2 dames teams kunnen aansluiten. Daarna was het een wedstrijd met de wind. Het was zaak om in de groep te blijven. Tot km 45 bij de 2de groep kunnen blijven met daarin de leiders bij de dames en duo’s. Maar moest helaas het wiel laten lopen berg op.

Wel nog stevig doorgereden daarna en bij een mixed duo kunnen aansluiten. Daar een hele tijd mee samen gereden. Net voor de laatste verzorging ging het mij niet snel genoeg meer en ben ik alleen doorgereden. In het laatste stuk zaten nog een aantal leuke stukken singletrack met bruggen en hele steile klimmen. Dat was echt leuk. Uiteindelijk vandaag als 5de gefinishd en nu 4de in het klassement. Morgen een tijdrit van 30 km. Dat zal pijn doen. Net als de massage van vandaag. Maar daar zouden de benen morgen beter door moeten zijn.

Stijn heeft het ook vandaag weer perfect gedaan als verzorger. Hij stond keurig op de juiste plek met de juiste bidon. We zijn een goed team zo. Ook had al al netjes de spullen in de tent liggen toen ik aan de finish was. Wat een top service.

CF9A7C56-63F4-4807-BC17-9BFE577184FD 3792B7CF-BC63-4AEE-B5FD-85F4D2D2F51B

Onderweg heeft Stijn denk ik meer gezien dan ik. Hij heeft onderweg apen gezien en er ook nog een foto van gemaakt.

43E6F66A-3DBB-40EE-B76F-8818951F1F8C

De avond is weer verlopen volgens het vaste schema eten, foto’s kijken, prijsuitreiking en de film van de dag.

C95B5262-B140-449C-92E8-E6CF2D3707E6

Nu weer tijd om te gaan slapen want morgen weer een zware dag. Ik start om 8.55 aan mijn tijdrit.

Klik hier voor het filmpje van vandaag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl