Cape Pioneer Trek Dag 2

16 oktober 2017

5.30 uur ging vanmorgen de wekker. Gelukkig sliepen we al vroeg gisteravond. Maar na de wekker snel uit bed om alle spullen klaar te leggen, bidons te vullen en met Stijn af te spreken wat ik waar nodig had. Daarna konden we om 6 uur ontbijten. Net als het eten de afgelopen dagen was dit ook prima verzorgd.

D6BA40B9-6AB1-484A-ABF1-42285CBECC0D

Om 7.15 was het tijd om te gaan opstellen in het startvak want om 7.30 ging de race los. De eerste 300 meter waren geneutraliseerd. Daans ging het meteen lis op een paar hele stijle klimmen in de stad richting het golf resort. De klimmen liepen op tot 20%. Lekker stijl dus. Aanhaken bij de eerste groep zat er vandaag niet in, die waren te snel. Maar in de 2de groep kon ik nog een helentijd mee. Maar ook die morst ik op een gegeven moment laten lopen. Ben toen aangehaakt bij Sabine Spitz de duits kampioene. Hier heb ik mee samen gereden van km 25 tot de finish zo ongeveer. Tussendoor hebben ze nog een hele tijd achter mij gereden maar dat gat was nooit heel groot.

Bij de waterpunten stond Stijn keurig op mij te wachten. Vandaag was het dud wel gelukt. Heb iedere keer keurig een verse bidon van hem gekregen. Precies zoals we hadden afgesproken. Maar bij het eerste waterpunt had hij nog een verrassing. Hij had zelfs een vlag opgehangen met Hup Mark. Echt super gaaf. Dat gaf nog een beetje extra energie.

15F49D81-42E7-4FB7-A179-45CF2E02D6D3

Na 73 km zat de rit er op en bleek ik zelfs 3de te zijn geworden bij de solorijders. Dus vanavond tijdens het eten mag ik ook nog naar het podium. Echt super vet.

Daarna was het weer tijd voor het dagelijkse ritueel van douchen , eten rusten. Toen ik lag te slapen is Stijn nog even naar zee geweest. De fiets poetsen hoeft hier overigens niet. Meteen na de finish neemt de organisatie je fiets mee en zorgt dat deze gewassen weer in de stalling staat. Super geregeld.

Na mijn middagdutje en Stijn zijn wandeking naar de zee was het weer tijd voor de massage. Ben weer aardig fijngeknepen door de masseur. Maar gisteren heeft het geholpen dus hopelijk vandaag weer. Daarna nog de was opgehaald en toen konden we alweer richting het avondeten. Tijdens het eten kwam er iemand van de plaatselijke krant een foto maken en heeft mij daarna nog geinterviewd. Ben benieuwd baar het resultaat. Na het eten was het tijd voor het podium. Vandaag een mooie 3de plaats gehaald dus op het podium.

21D09244-0146-4161-A820-2FF9B3F28472

Nu is het tijd on te gaan slapen.

Klik voor het filmpje van de Cape Pioneer Trek Dag 2.

1. Annie:
    16 oktober 2017
    Super gedaan Mark! 😃👍#trots!!
  2. Maikel:
    16 oktober 2017
    Als je die masseur nou gewoon een krat bier beloofd wordt het de volgende keer misschien wel goud! 🤣🥇
  3. Twan:
    Mega trots Mark!!!