Cape Pioneer Trek 2017 dag 1

15 oktober 2017 - Mossel Bay, Zuid-Afrika

Het is zover vandaag was de start van de Cape Pioneer Trek 2017. Vanmorgen om 6 uur ging de wekker. We hadden toen al de eerste nacht in onze tent doorgebracht. Waar het heerlijk slapen is overigens. Na een snel geimproviseerd ontbijt, want dit zat er voor vandaag nog niet bij, konden we ons klaar maken voor de start. Er stond vandaag 96 km op het programma met 1600 hm en een deel van de route door een Private Game Reserve wasr de Big5 voorkomt.

07C890A0-5E0D-4035-AD6D-788C7E681AD9

Om half 8 was de start en 15 min voor de start begon het te regenen. Maar dit stopte net voor de start. De eerste 7 km waren geneutraliseerd achter de auto aan tot de rand van Mossel Bay. Hier kan het dan echt beginnen. Tot het eerst waterpunt kan ik nog net blijven hangen in de eerst groep. Maar vanaf hier ging de turbo aan bij de elite renners en kon ik niet meer volgen. Daarna wel een super gave singletrack gehad, echt genieten.

169CCA66-64FE-48C9-B6E1-55A16F14AF9A

Aangekomen bij waterpunt 2 was er een onaangename verrassing. Geen Stijn terwijl we daar hadden afgesproken. Ik heb me daar maar niet te druk over gemaakt omdat ik er op dat moment niets aan kon dien. Wel heeft dit me nog de rest van de rit een beetje bezig gehouden. Tussen waterpunt 2 en 3 nog een paar oostenrijkers die ik kende uit australië vorig jaar geholpen met een patroon om de band op te pompen.

Daarna bij waterpunt 3 meteen doorgereden omdat ik jog voldoende drinken had. In dit laatste stuk nog een aantal duo’s ingehaald. Uiteindelijk als 26ste over de finish en als 6de solorijder. Zeer tevreden met de dag van vandaag. Maar even terugkomen op Stijn. Hij stond gelukkig wel aan de finish waardoor ik alweer gerustgesteld was. Hij vroeg hoe het was gegaan maar ik wilde eigenlijk weten wat er met hem gebeurt was. Het volgende is gebeurt, na de start is Stijn naar de auto gegaan en heeft de navigatie gestart. Om een of andere reden heeft hij het waterpunt van volgende week vrijdag gekozen en is daar heen gereden. Toen hij door had dat het niet goed zat is hij alsnog naar het afgesproken waterpunt gereden alleen was ik daar al voorbij. Daarna is hij maar snel naar de finish gereden om mij nog te zien binnenkomen. Al met al een heel avontuur.

Aan de finish nog met iemand van de organisatie gesproken en die gaat er vior zorgen dat Stijn morgen op het juiste waterpunt is.

Na een lekkere douche hebben we samen nog even gegeten en is Stijn daarna naar Diaz Museum geweest waar een hele oude boom (Postoffice Tree) staat met een brievenbus. Hier heeft hij nog even een kaartje naar Oma gestuurd.

5DA67F85-6AF2-46E4-A0AC-AC46DF9D86EF 97EB4BBB-568E-4381-98C6-0EC6B006BFDF

6EE10627-CAD5-4609-9ECB-1591B9CF28B4 A27174AE-311F-4F8E-8FA7-351953A8E5C1

Daarna nog even relaxen en natuurlijk een potje kaarten. Om 15.50 was het tijd voor de massage. Dit was een stevige sportmassage van 45 min. Dd manneur heeft beloift dat ik morgen op het podium sta. Heb hem een fles bier belooft als het lukt.

Daarna was het tijd om te gaan eten. Dit was weer heel erg lekker. Na het eten kregen we nog foto’s en filmpjes te zien van vandaag. Daarna nog de prijsuitreikibg en daarna is het tijd om te gaan slapen. Morgen gaat de wekker om 5.30 uur.

C3895B3F-87F1-4E6A-BB7D-8FBFDE7BB661

Video van de dag: http://markenstijn.reislogger.nl/video/dag-cape-pioneer.31753

1. Twan:
    15 oktober 2017
    Mooie tekst!!! Enorm veel succes morgen, weer als een team van start😉👊
  2. Sjak:
    16 oktober 2017
    Goed bezig Mark en Stijn! Geniet ervan 👍🏻🍀
  3. Jeroen:
    16 oktober 2017
    Dat kost je dus een fles bier voor de masseur! 😀